Hyvä opettaja -palkinto Leena Tynniselle
Tekniikan edistämissäätiö myönsi vuoden 2024 Hyvä opettaja -palkinnon LUT-yliopiston yliopisto-opettaja Leena Tynniselle. Hän saa kiitosta opiskelijoiltaan niin innostavasta opetuksesta kuin ajankohtaisen tutkimuksen hyödyntämisestä.
Tämän vuoden Hyvä opettaja -palkinnon saaja Leena Tynninen opettaa tuotantotaloutta LUT-yliopistossa. Hän vetää oppiaineen kahta suosituinta kurssia: Lean Leaders -kurssia maisteriopiskelijoille sekä yrityspelikurssia kandidaattivaiheen opiskelijoille.
“Kurssien sisällöt ovat loistavia, mutta ne eivät olisi lähellekään niin hyviä ilman Leenaa”, kehuvat Tynnisen opiskelijat opettajaansa suosituskirjeessään.
Innostavaa ja motivoivaa opetusta
Tynnisen opiskelijat kuvailevat Tynnistä opettajaksi, jonka innostus oppiaineeseensa tarttuu myös opiskelijoihin. Tynninen hyödyntää opetuksessaan monipuolisia opetusmenetelmiä, mikä tekee oppimisesta opiskelijoille vuorovaikutteista ja miellyttävää.
Tynninen saa kehuja myös taidostaan tunnistaa opiskelijoidensa yksilölliset oppimistyylit ja tarpeet. Opiskelijoiden mukaan hän luokin kannustavan ja tukevan oppimisympäristön, jossa opiskelijat tuntevat olonsa arvostetuiksi ja ymmärretyiksi.
“Leenalta voi milloin vain kysyä mitä vain ja hän vastaa ajattelevaisesti ja asiallisesti”, kertovat Tynnisen opiskelijat.
Tutkimusta unohtamatta
Tynninen pitää itsensä jatkuvasti kartalla omaan alaansa liittyvästä tutkimuksesta. Hän muun muassa osallistuu aktiivisesti alan konferensseihin ja koulutuksiin sekä seuraa tutkijoita sosiaalisessa mediassa.
Ajankohtaista tutkimusta Tynninen tuo opetussuunnitelmatyöhönsä sekä kannustaa opiskelijoitaan hyödyntämään ajankohtaista tutkimusta projekteissaan ja opinnäytetöissään. Hän myös luo keskustelua ja yhteistyötä akateemisen yhteisön sisällä jakamalla uusinta tutkimustietoa opiskelijoidensa ja kollegoidensa kanssa.
Hyvä opettaja -palkinto on Tekniikan edistämissäätiön myöntämä palkinto, joka voidaan myöntää teknillisessä yliopistossa tai yliopiston teknillisessä tiedekunnassa opetustehtävissä työskentelevälle henkilölle. Palkinto on suuruudeltaan 10 000 euroa.
Säätiö pyytää alkuvuodesta Suomessa toimivia tekniikan alan opiskelijayhdistyksiä tekemään esityksiä sopivista Hyvä opettaja -palkinnon saajista. Hyvä opettaja -ehdokasta valittaessa pyydetään kiinnittämään huomiota esimerkiksi opetuksen sisältöön ja laatuun, uusimman tutkimustiedon hyödyntämiseen sekä kykyyn innostaa ja motivoida opiskelemaan.
Uusimmat artikkelit
Farmaseuttisten tablettien jatkuvatoiminen valmistus – Kaupallisesta erävalmistuksesta jatkuvatoimisen prosessoinnin tutkimukseen
Farmaseuttisten tablettien jatkuvatoiminen valmistus – Kaupallisesta erävalmistuksesta jatkuvatoimisen prosessoinnin tutkimukseen Jenna Lyytikäinen Jatkuvatoiminen valmistus kiinnostaa myös lääketeollisuutta Jatkuvatoiminen prosessointi on käytössä useilla eri teollisuuden aloilla sen etujen ansiosta. Lääketeollisuus on monista eri syistä, kuten aiemmasta lääkeviranomaisten suhtautumisesta johtuen kuitenkin pitäytynyt perinteisessä erävalmistuksessa. Erävalmistus vaatii henkilökunnalta välituotteiden siirtoa, paljon tilaa ja monia…
Molybdenum sulfides with bismuth halide perovskites for better photocatalysis
Molybdenum sulfides with bismuth halide perovskites for better photocatalysis By He Zhao Clean hydrogen from photocatalysis Hydrogen is regarded as a promising energy carrier for the future world. Solar-driven photocatalysis provides a cleaner and more sustainable approach for hydrogen production, which would not produce any carbon footprint theoretically. This reaction of…
Spatiotemporal probing and control of nonlinear optical phenomena in 2D materials using unconventional states of polarization (ARTEMIS)
Spatiotemporal probing and control of nonlinear optical phenomena in 2D materials using unconventional states of polarization (ARTEMIS) By Riya Varghese The first year of my doctoral studies deals with the learning and acquiring of the necessary experimental skills needed to accomplish the proposed research. For example, I received training on the use of several…